Wyświetlanie 1–25 z 35 wyników

WZMACNIACZE ZINTEGROWANE APART

W tej kategorii oferowane są dwa urządzenia. Pierwszym z nich jest dwukanałowy CONCEPT1(T). Litera “T” w nawiasie oznacza, że w tym wypadku do czynienia mamy z dwiema wersjami tego wzmacniacza – niskoimpedancyjną (CONCEPT1) oraz stałonapięciową (CONCEPT1T). Zaczynając od tylnego panelu wzmacniacza, oprócz standardowych wejść liniowych i wyjść Euroblock, dostępne są wyjścia sygnałowe umożliwiające podpięcie sygnału wyjściowego do aktywnego subwoofera, zewnętrznego urządzenia rejestrującego, bądź do innego przedwzmacniacza. Wyjścia posiadają opcje włączenia na nich filtru górnoprzepustowego, co może być przydatne w przypadku podłączenia subwoofera aktywnego do wyjścia sygnałowego. Urządzenie kontrolować można za pomocą portu RS232. W celu ułatwienia szybkiego podpięcia telefonu czy laptopa zostało zamontowane na froncie wejście TRS 1/8’’ (mini-jack) pracujące zamiast wejścia czwartego (D). Do wersji niskoimpedancyjnej producent oferuje dodatek w postaci transformatora CONCEPT1T-KIT, który umożliwiający przystosowanie go do instalacji w wersji stałonapięciowej 100 volt. Obie wersje mogą pracować w trzech trybach – pojedyncza strefa stereo oraz dwie strefy mono niezależne bądź zależne od siebie. Jeśli jest to rozwiązanie ostatnie, to jednym pokrętłem ustawiamy głośność obu stref, jednak co ważne, przy zachowaniu ustalonych wcześniej proporcji pomiędzy kanałami.

Drugim ze wzmacniaczy zintegrowanych jest VINCI2125, który jest dedykowany do high-endowej serii głośników aktywnych VINCI. Idealnie pasuje do niej pod względem designu oraz jakości wykonania, ale oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie w podłączeniu do niego innych modeli głośników. Budowa wzmacniacza jest bardzo minimalistyczna, jeśli przyjrzeć się frontowemu panelowi, gdyż widnieje tam jedynie włącznik, potencjometr głośności oraz wyświetlacz LCD. Przetworniki cyfrowo analogowe pracują z rozdzielczością 24-bit i częstotliwością próbkowania 192kHz. W warunkach domowych próbkowanie sygnału z taką częstotliwością tak de facto mija się z celem, ponieważ najwyższą częstotliwość z jaką jesteśmy w stanie się spotkać w przypadku gotowych nagrań audio wypuszczonych do dystrybucji to 44.1 kHz (lub ewentualnie 48 kHz), aczkolwiek rozumiemy, że high-endowe produkty muszą spełniać pewne kryteria i wyróżniać się spośród innych urządzeń. Nie podważamy oczywiście jakości wykonania tego urządzenia, która stoi na wysokim poziomie. Wzmacniacz chłodzony jest konwekcyjnie, a jego pasmo przenoszenia jest imponujące, gdyż zawiera się w granicach od 10 Hz do 60 kHz. W celu zapewnienia wygody użytkowania, czy to w zastosowaniu komercyjnym czy domowym, producent dołączył do zestawu elegancki aluminiowy pilot pozwalający włączyć/wyłączyć urządzenie, kontrolować poziom głośności, wybrać wejście wzmacniacza oraz ustawić jasność wyświetlacza. 

WZMACNIACZE MIKSUJĄCE APART

Jest to rodzaj wzmacniaczy zawierający w sobie funkcjonalność prostego miksera audio. Dzięki takiemu rozwiązaniu w jednej obudowie otrzymujemy wzmacniacz pozwalający na zmiksowanie sygnału z wejścia muzycznego oraz mikrofonowego w dowolnej proporcji.

Zacznijmy od wzmacniaczy miksujących, które wyglądem do złudzenia przypominają przytaczane wcześniej przedwzmacniacze PREZONE. Pierwszy model, a właściwie dwie jego wersje, czyli MA120 oraz MA240, są wzmacniaczami jednostrefowymi, różniącymi się wartościami mocy wyjściowych określonych liczbami korespondującymi z tymi w nazwie modelu. Oferują prostotę konfiguracji oraz niebywałą przejrzystość poruszania się po przednim panelu. Zainstalowane są na nim (idąc od lewej strony) dwa potencjometry poziomu wejść mikrofonowych A i B, oraz przyciski umożliwiające wybór, którego z nich zamierzamy używać. Następnie widzimy cztery przyciski odpowiadające za wybór źródła muzycznego oraz największe pokrętło odpowiadające za regulację głośności wyjściowej (master volume). Każde z wejść posiada diodę wskazującą czy poziom wejściowy jest odpowiedni (czy nie występują przestery). Dodatkowo na przednim panelu obecny jest swego rodzaju słupek z diod led, który informuje o całkowitym poziomie wyjściowym. Mniejszym bratem i zarazem połową poprzedniego modelu jest wzmacniacz MA30 / MA60. Posiada on dwukrotnie mniej wejść muzycznych oraz wejść mikrofonowych, przy jednoczesnym zachowaniu identycznego sposobu działania oraz podobnego schematu priorytetów. Ten model również dostępny jest w dwóch wersjach o różnych maksymalnych mocach wyjściowych. Aby zamontować ten wzmacniacz w szafie rackowej 19 cali dostępny mamy zestaw montażowy MA3060-19. W związku z dużym podobieństwem do MA120/240 na tym zakończymy jego opis. Dodamy jeszcze tylko, że wszystkie powyższe modele obsługują tryb standby aktywujący się po braku sygnałów wejściowych przez 10 minut.

Natomiast wzmacniacz miksujący MA247(MR) wyznacza niejako nowy standard (w stosunku do poprzednich modeli) za sprawą możliwości obsługi do 6-ciu stref głośności. Ten model został określony modelem flagowym serii i przeznaczony jest do profesjonalnych systemów PA, ponieważ działa jedynie w instalacjach stałonapięciowych. Warte uwagi jest to, że wyjścia wzmacniacza o numerach 2-4 dedykowane są do wariantu instalacji 100 volt, a wyjścia 5-6 do 70 volt. Natomiast na wyjściu 1 znajduje się liniowy poziom sygnału. Oznacza to, że aby zasilić nim głośniki wymagany jest dodatkowy wzmacniacz mocy i do tego też przeznaczone jest to wyjście. Różne wyjścia można ustawić jedynie do dwóch grup stef. To znaczy – dla strefy 1 na frontowym panelu obecny jest jeden selektor wejść, natomiast drugi selektor obsługuje wyjścia 2-6 (dla tych stref nie można ustawić osobnych źródeł). Do sterowania poziomem głośności wszystkich stref jednocześnie dedykowany jest potencjometr master level. Wariant wzmacniacza z dopiskiem “MR”, oprócz tego wszystkiego co model MA247, oferuje funkcjonalność tunera AM-FM oraz odtwarzacza mp3 z gniazdem USB i czytnikiem kart SD. Taka funkcjonalność jest niewątpliwym atutem, ponieważ w wielu przypadkach pozwoli odtworzyć dany plik audio bez użycia komputera. Do tego urządzenia dedykowany jest mikrofon MICPAT-6 lub MICPAT-2, które pozwalają wybrać strefy, do których ma być skierowany sygnał. W celu łatwiejszego dostępu do wejść możemy zainstalować naścienne lokalne wejścia sygnałowe (D-)ALINP.

Kolejno mamy uniwersalne wzmacniacze dedykowane do instalacji 100 volt. Pozwalają zmiksować źródła mikrofonowe z wybranym źródłem muzycznym. Model MA125 oraz MA65 (czyli kompaktowy odpowiednik z ograniczoną liczbą wejść/wyjść) wyposażone są, oprócz potencjometrów służących do wysterowania poziomów wejściowych, w dwa potencjometry barwy dźwięku do kontroli niskich i wysokich tonów. Dodatkowo posiadają po jednym wejściu na froncie oraz jedno wyjście monofoniczne wspierające instalacje 70 volt, 50 volt oraz niskoimpedancyjne dla głośników 8 ohm, które można wykorzystać przykładowo do dostarczenia sygnału do głośnika niskotonowego. Co najciekawsze w tym modelu, to możliwość użycia wzmacniacza jako przedwzmacniacz, wysyłający sygnał do innego wzmacniacza lub możliwość przepuszczenia sygnału przez zewnętrzne procesory dźwięku jeszcze przed fazą mocowego wzmacniania sygnału. Dzieje się tak za sprawą specjalnie skonstruowanego sposobu  przepływu sygnału audio, nie poprzez wnętrze urządzenia, a zewnętrzne porty Preamp Out oraz Amp In, które w trybie “normalnego” działania wzmacniacza są ze sobą zwarte (“pomiędzy” te dwa porty można wpiąć procesor). Mniejsza wersja – MA65 – ze względu na swoje wymiary i konstrukcje może być używana mobilnie np. w autobusach. W celu zamontowania tego wzmacniacza w szafach rackowych 19 cali, producent udostępnia możliwość zakupu adaptera MA35-19. 

WZMACNIACZE MOCY APART

W tej kategorii znajdziemy wiele urządzeń zwanych inaczej końcówkami mocy, od prostych jednokanałowych wzmacniaczy, aż do szesnastokanałowych, o zróżnicowanych wartościach mocy wyjściowej RMS i dedykowanych do różnych typów instalacji. Producent podzielił wszystkie produkty na trzy rodziny wzmacniaczy: REVAMP, PA oraz CHAMP

WZMACNIACZE MOCY – NISKOIMPEDANCYJNA SERIA REVAMP 

Zaczynając po kolei od rodziny wzmacniaczy klasy D przeznaczonych do instalacji niskoimpedancyjnych (dla przypomnienia taka klasa określa analogowe wzmacniacze impulsowe charakteryzujące się przede wszystkim wysoką sprawnością energetyczną). REVAMP2150 to wzmacniacz mocy z dwoma kanałami, które można wykorzystać do nagłośnienia jednej strefy stereo (tryb bridged) lub dwóch stref mono, wybierając to za pomocą odpowiedniego przełącznika z tyłu urządzenia. Znajdziemy tam również dwa wyjścia głośnikowe poprzez speakon czteropinowy lub konektor euroblock, wyjście link pozwalające na podpięcie kolejnego wzmacniacza oraz dwa wejścia sygnałowe wraz z potencjometrami do wysterowania poziomu wejściowego. Panel frontowy wzmacniacza jest do bólu prosty ze względu na trzy przyciski oraz diody wskazujące tryb pracy. Ważne jest, że ten wzmacniacz posiada układy kompresora oraz limitera, które zabezpieczają urządzenie oraz podpięte do niego głośniki od zbyt wysokiego sygnału. Charakteryzuje się też wysokim stosunkiem sygnału do szumu (SNR). Na każdy z kanałów można zaaplikować odfiltrowanie najniższych częstotliwości. Modelem o analogicznej budowie i wyglądzie, lecz o większych mocach wyjściowych, jest REVAMP2250. Dodatkowo posiada wbudowany procesor DSP wraz z sześcioma presetami wybieranymi przyciskiem na tylnym panelu, a z przodu umieszczono diody led wskazujące wybór ustawienia.  Natomiast końcówka mocy REVAMP2600 ma już inną topologię wewnętrzną. Jest to wzmacniacz klasy H. Oferuje on jeszcze większe moce wyjściowe przy zachowaniu podobnej funkcjonalności, ale w związku z tym zajmuje dwukrotnie więcej miejsca.