Przy poszukiwaniach odpowiednich mikrofonów do chóru można natrafić na różne ich rodzaje oraz konstrukcje sprawdzające się lepiej w jednych, a gorzej w innych zastosowaniach. Spotkamy się z trzema zasadniczymi zagadnieniami. Zacznijmy od dwóch typu konstrukcji, których cechy charakterystyczne dobrze możemy określić jedynie w odniesieniu do siebie nawzajem. Pierwszym typem są mikrofony dynamiczne.

Wyświetlanie wszystkich wyników: 2

Rduch CMSN – Studyjny mikrofon pojemnościowy Czarny / Srebrny

449,00 
Pojemnościowy mikrofon studyjny CMSn cechuje się superkardioidalną charakterystyką częstotliwości przenoszenia dźwięku oraz bardzo dobrym tłumieniem zarówno z przodu jak i z tyłu. Niski poziom szumów gwarantuję idealne czyste brzmienie w całym paśmie akustycznym.

Rduch DM-58N – mikrofon dynamiczny

319,00 
Mikrofon dynamiczny DM-58N z wyłącznikiem. Mikrofon posiada solidną metalową obudowę. W komplecie uchwyt mikrofonowy oraz etui.

mikrofon do chóruSą one wytrzymałe i odporne na “złe” traktowanie oraz są stosunkowo niedrogie. Charakteryzują się niższą skutecznością, co daje pozytywny efekt w sytuacji, gdy źródło dźwięku (wokalista) znajduje się blisko niego. Zatem dobrze nadają się one dla solistów, gdyż dźwięk pochodzący od nich będzie dobrze zbierany, a innych osób z chóru już nie, nawet jeśli znajdują się tuż obok. Mikrofony pojemnościowe w porównaniu do dynamicznych, charakteryzują się większą szczegółowością oraz dużo lepiej zbierają dźwięk (większa czułość) oraz wychwytują wysokie częstotliwości, szczególnie w przypadku umieszczenia ich daleko od źródła dźwięku. Do poprawnego działania wymagają także zasilania phantom.

Ze względu na charakterystykę kierunkowości, do nagłośnienia zarówno chóru jak i solistów, idealnie nadają się mikrofony o charakterystyce kardioidalnej i superkardioidalnej. Taka budowa gwarantuje, że dźwięk będzie zbierany przez mikrofon z miejsca, w które został skierowany, a dźwięki pochodzące ze strony publiczności oraz nadmiarowy pogłos z całego kościoła czy innego pomieszczenia, nie będą przez mikrofon przenoszone i wzmacniane. Mając to na uwadzę łatwo można stwierdzić, że mikrofony o charakterystyce dookólnej bądź ósemkowej się w tym przypadku nie sprawdzą.

Z typów połączenia z systemem nagłośnienia możemy również wyróżnić dwie kategorie. Mikrofony bezprzewodowe sprawdzają się bardzo dobrze dla solistów, gdyż uniknąć oni mogą w ten sposób zaplątania się w kable podczas występu, natomiast mikrofony przewodowe idealnie nadają się do zamocowania ich na statywach, tak aby zbierały i dogłaśniały pewną część chóru. Zazwyczaj stosujemy w tym celu więcej niż jeden mikrofon.

W związku z powyższymi rozważaniami wszystko można podsumować jednym zdaniem. Pojemnościowe mikrofony przewodowe o charakterystyce kardioidalnej świetnie sprawdzają się do nagłaśniania całego chóru, a bardzo dobrym rozwiązaniem dla solistów, którzy potrzebują osobnego mikrofonu, są bezprzewodowe mikrofony dynamiczne o charakterystyce superkardioidalnej lub kardioidalnej.

Najważniejsze parametry mikrofonów do chóru:

  • Typ konstrukcji mikrofonu - pojemnościowy lub dynamiczny
  • Charakterystyka kierunkowa - w tym wypadku kardioidalna lub superkardioidalna
  • Typ połączenia - przewodowe lub bezprzewodowe