Przed zakupem głośników do samochodu należy dokładnie sprawdzić parametry techniczne i wybrać model, który najlepiej będzie pasował do potrzeb kupującego. Na rynku znajdują się zarówno głośniki współosiowe, jak i zestawy odseparowane. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. Wybór uzależniony jest od indywidualnych wymagań oraz od miejsca, w którym mają być zamontowane.

Nie znaleziono produktów, których szukasz.

Głośniki 165 mmCzym się różnią i które najlepiej wybrać? Czym różnią się głośniki współosiowe i zestawy odseparowane? Jedną z trudności podczas zakupu głośników samochodowych może okazać się rozróżnienie pomiędzy głośnikami współosiowymi, a zestawami odseparowanymi. Dotyczy to głośników co najmniej dwudrożnych, czyli takich, które wyposażone są w dwa oddzielne przetworniki obsługujące wysokie, średnie lub niskie tony. To może być na przykład woofer (głośnik średnio-niskotonowy) połączony z tweeterem (głośnik reprodukujący tony wysokie). W zestawie współosiowym głośniki znajdują się w tej samej osi i tworzą jedną, spójnie grającą całość. Zestawy odseparowane charakteryzują się natomiast tym, że przetworniki są podłączone do zwrotnicy rozdzielającej pasmo dźwiękowe i pracują oddzielnie. Najpowszechniejszym rozmiarem są głośniki 165 mm.

Czym różnią się głośniki współosiowe i zestawy odseparowane? Jedną z trudności podczas zakupu głośników samochodowych może okazać się rozróżnienie pomiędzy głośnikami współosiowymi, a zestawami odseparowanymi. Dotyczy to głośników co najmniej dwudrożnych, czyli takich, które wyposażone są w dwa oddzielne przetworniki obsługujące wysokie, średnie lub niskie tony. To może być na przykład woofer (głośnik średnioniskotonowy) połączony z tweeterem (głośnik reprodukujący tony wysokie). W zestawie współosiowym głośniki znajdują się w tej samej osi i tworzą jedną, spójnie grającą całość. Zestawy odseparowane charakteryzują się natomiast tym, że przetworniki są podłączone do zwrotnicy rozdzielającej pasmo dźwiękowe i pracują oddzielnie.